Aquest any la grip fa menys mal

Aquest hivern la grip ha arribat al nivell d’epidèmia i pot ser que afecti moltes treballadores i treballadors universitaris, que es vegin obligades a agafar la baixa per aquest motiu.

Us volem recordar que, gràcies a l’acord signat per CCOO i UGT el 16 de juny del 2017 a la Mesa General de la Funció Pública s’han ampliat els supòsits d’Incapacitat Temporal amb la percepció del 100% de les retribucions. Aquest acord no incloïa directament a les universitats, però fruit de la nostra insistència va quedar recollit a la normativa que va aprovar la Generalitat en compliment de l’acord.

Així, el Decret Llei 4/2017, de 18 de juliol, de modificació del règim de millores de la prestació econòmica d’incapacitat temporal del personal al servei de l’Administració de la Generalitat, del seu sector públic i de les universitats públiques catalanes, pel que fa a la grip, estableix la percepció del 100% de les retribucions en el cas de malalties de declaració obligatòria recollides a l’annex 1 del Reial Decret 2210/1995 de 28 de desembre, que cita explícitament la grip al número 9 del seu llistat.

L’acord de 16 de juny, també regula altres avenços que podeu trobar resumits gràficament aquí. Des de CCOO hem forçat a la Mesa d’universitats a entomar la seva aplicació al nostre sector i es van concretar unes primeres passes a la darrera reunió del curs passat. Continuarem posant fil a l’agulla, per assegurar el compliment íntegre i continuar treballant per la millora de les nostres condicions de treball.