Les interines i interins de la UPC guanyen el judici a AQU

Una recent sentència ha resolt favorablement la demanda de les professores i professors interins de la UPC contra AQU per no voler avaluar-los pel fet de ser interins.

Aquestes companyes, amb l’assessorament de CCOO Universitat i gràcies a la seva valentia, permetran que es faci una mica de justícia davant la situació precària de tantes i tants companys. Tal i com sempre hem defensat, la sentència aporta els arguments lògics que no va voler entendre de forma molt irresponsable AQU. De fet, tal i com s’indica a la sentència:

La demandada (AQU) defiende que no, ya que según su tesis, los actores (agregados interinos y lectores interinos) no son ni profesores agregados ni profesores lectores sino que pertenecen a unas categorías distintas, esto es, la de <<profesores agregados interinos>> y la de <<profesores lectores interinos>>. Pero este planteamiento no puede aceptarse, ya que tales categorías no existen. Los actores sí son profesores agregados o profesores lectores -según el caso-, lo que ocurre es que no tienen un contrato indefinido con la UPC, sino temporal -los profesores lectores doblemente temporal, ya que no pueden superar el límite de cuatro años que marca la LUC, o bien de cinco, que establece la LOU, y además son interinos-.”

Finalment, confiem que AQU rectifiqui, i passi a avaluar-los fora del marc de cap conveni i els avaluï atenent els criteris ja existents. Així mateix, també esperem que el Govern deixi de donar mal exemple a la societat com el major creador de precarietat laboral de tota Catalunya, i per tant AQU ja no hauria d’avaluar més precaris a la universitat.