Avenços a la Mesa d’universitats: paga extra 2012 i dies addicionals de vacances

A la reunió de la mesa d’universitats del 6 de juliol hem pogut donar petites passes en el camí de recuperar els drets arrabassats pels governs de Mas i Rajoy.
Aquests avenços són fruit de la unitat sindical, de la capacitat de proposta i de la mobilització dels delegats i delegades sindicals i van quedar recollits de manera general per als treballadors públics dependents de la Generalitat amb l’acord signat a la Mesa General de la Funció Pública del passat 9 de juny.
Concretament, les universitats ens han informat que, en compliment del Decret llei 4/2016, de 21 de juny, de recuperació parcial de la paga extraordinària, percebrem el 20,77% de l’import que es va deixar de percebre de la paga extra del 2012.
És important remarcar el punt 1.3 del decret que estableix explícitament “Es deixa sense efecte la mesura retributiva d’acord amb la qual les reduccions resultants de l’any 2012 han de correspondre, com a mínim, a un import equivalent a un 5% de les retribucions íntegres percebudes durant l’exercici 2012. Les quantitats retingudes per aquest concepte s’abonaran en la mateixa nòmina en què s’acrediti la recuperació de les quanties a què fa referència l’apartat 1 d’aquest article. *
Al mateix temps hem signat un acord a la mesa d’universitats on es recull el gaudiment de dies addicionals de vacances en funció dels anys de servei prestats:
  • Entre 15 i 19 anys, ambdós inclosos, de serveis: 1 dia laboral de vacances addicional.
  • Entre 20 i 24 anys, ambdós inclosos, de serveis: 2 dies laborals de vacances addicionals.
  • Entre 25 i 29 anys, ambdós inclosos, de serveis: 3 dies laborals de vacances addicionals.
  • 30 o més anys de serveis: 4 dies laborals de vacances addicionals.
Els dies que corresponen a cada treballador es faran efectius a partir de l’any natural següent al compliment del primer any del període de serveis prestats a la universitat. L’acord també recull que aquest any 2016, els treballadors podran gaudir la totalitat dels dies addicionals que els corresponguin.
Aquest acord ha estat ratificat posteriorment en la Submesa de PAS-F  i la Mesa de negociació del PAS L  en els termes que podeu trobar en els enllaços.
L’últim punt de l’ordre del dia era la proposta de CCOO de la creació d’una Comissió Tècnica per a l’estudi del restabliment dels drets laborals i socials suspesos. De manera sorprenent, UGT i CSIF han plantejat problemes sense concretar res i finalment s’han abstingut. A falta d’unanimitat en la part social, les universitats han fet el mateix. Com a conseqüència de tot plegat no s’ha pogut concretar el que nosaltres considerem un marc útil per a poder entomar la recuperació de tots els drets econòmics i socials (pagues extres 2013 i 2014, FAS, jornada del PAS, etc) que ens van ser arrabassats. En qualsevol cas, CCOO treballarem de valent per fer-ho possible, sempre combinant la negociació amb la mobilització i, quan s’escaiguin, les reclamacions judicials.
CCOO-Universitats.
_______________________________________________________________________________
* Podeu trobar més informació sobre com la Generalitat l’any passat va fer de les seves a aquest enllaç. Ara l’important és que tingueu clar que entre el que vau cobrar a l’abril del 2015 i el que cobrarem ara (en principi a la nòmina del mes de novembre), heu de percebre el 44,81% de la totalitat del que vau deixar de cobrar al 2012.