Publicació del VI Conveni PAS-L

Finalment s’ha publicat el VI Conveni del PAS-L al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) en compliment de la sentència que vam guanyar al TSJC fa un parell de mesos. Des de CCOO Universitats estem molt satisfets perquè l’ofensiva del Govern contra el nostre Conveni i els intents de perpetuar-hi les retallades han únicament estat només foc d’encenalls per la resistència que hem pogut organitzar amb el suport dels treballadors i treballadores de les universitats públiques catalanes.

La publicació del Conveni demostra la seva validesa indiscutible i posa en valor la proposta de CCOO de mantenir les clàusules originals i afegir disposicions transitòries amb les suspensions temporals. Aquest sistema ens garanteix que no haurem de tornar a negociar tots els drets arrabassats quan anem aconseguint que es deroguin les normes retalladores. A partir d’aquesta experiència, companys d’altres sectors de l’àrea pública han trobat una via per desencallar la seva negociació col·lectiva.

Aquesta publicació, a més, obre la porta a saldar el deute del 0,3% pendent des de maig de 2010 que, tal com vam acordar, s’havia de fer efectiu quan es publiqués el Conveni. Des de CCOO, reclamarem una reunió immediata de la Mesa Negociadora perquè s’aboni al més aviat possible.