Sentència sobre paga doble (2014): comencem a recuperar el que és nostre!

Benvolgudes companyes i companys,

Arran d’una demanda presentada per CCOO, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha dictat una sentència que reconeix el dret del personal laboral a cobrar la part meritada de les pagues extres de 2014, que equival aproximadament a un terç de la paga (33,28%) que la Generalitat ens va robar l’any passat.

Ara que el Tribunal ja ha reconegut la il·legalitat d’aquella actuació, tal com CCOO vam denunciar, cal que les universitats compleixin la sentència –demanant a la Generalitat que assumeixi la seves responsabilitats– i no ens facin perdre el temps amb recursos, que només aconseguiran demorar el retorn d’allò que és nostre i que ens van arrabassar d’una manera injusta, inútil i il·legal.

Malgrat que la sentència fa referència únicament al personal laboral, l’actuació que jutja també va afectar al personal funcionari. És per això que CCOO considerem que és necessari que les universitats facin extensiva la sentència als treballadors i treballadores de tots els col·lectius (PAS-F, PAS-L, PDI-F i PDI-L). Amb l’ajut del nostre Gabinet Jurídic, hem començat a treballar per trobar els mecanismes que permetin fer-ho possible.

Us seguirem informant,