La Generalitat ha impugnat el VI Conveni Col·lectiu del PAS-L

Benvolgudes companyes i companys,

Us informem que la Generalitat ha impugnat el VI Conveni Col·lectiu del PAS-L davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya i ha denunciat a CCOO, als altres sindicats de la Mesa Negociadora i a les set universitats públiques. Aquesta impugnació és un fet insòlit, sense cap precedent en el nostre àmbit i resulta un atemptat directe contra el dret a la negociació col·lectiva i contra l’autonomia universitària.

Malgrat la denúncia, cal dir que no hi ha d’haver cap efecte negatiu immediat per al PAS-L perquè a la Mesa de Negociació del Conveni tant les universitats com els sindicats vam fer constar –amb l’aval de diferents informes jurídics– que el Conveni és vigent i d’obligat compliment per a les parts.

Per què ho fa? La Generalitat ataca el nostre Conveni perquè aquest Conveni protegeix els drets dels treballadors de les universitats públiques davant les retallades. Només cal veure els articles que han denunciat (jornada, assumptes propis, retribucions en cas de baixa, jubilació…) per entendre la voluntat retalladora insaciable d’aquest Govern: no en tenen prou a retallar amb les seves lleis i decrets, sinó que ara denuncien als tribunals els qui no hem permès que les retallades es perpetuïn en el nostre Conveni.

Què farem? D’una banda, CCOO, juntament amb els altres sindicats, hem posat a treballar els nostres gabinets jurídics per defensar el Conveni i arribarem, si cal, fins a les últimes instàncies judicials, perquè estem convençuts que el Conveni protegeix els nostres drets i perquè tenim el compromís ferm de fer respectar la voluntat dels treballadors i les treballadores del PAS-L.

D’altra banda, des d’avui mateix començarem a organitzar una resposta contundent davant aquesta nova agressió sense precedents: aquesta impugnació és una declaració d’intencions i una amenaça directa per al PAS. S’equivoquen molt els que pensen que els treballadors i les treballadores ens quedarem quiets i callats: amb el suport de tots, les mobilitzacions faran evident la nostra indignació en tot moment i arreu on sigui necessari, perquè els quedi clar que seguim defensant el treball digne en una universitat pública i de qualitat per a tothom.

Us seguirem informant.