CCOO Universitats ens tanquem a la Secretaria d’Universitats i Recerca

Reclamem un compromís de manteniment de les plantilles, l’extensió al PAS de la taxa de reposició i el reintegrament íntegre de la part meritada de la paga extra del 2012

Avui, a les 13 hores, ha començat una reunió ordinària de la Mesa d’Universitats. En aquesta reunió, CCOO hem plantejat tot un seguit de reivindicacions mínimes que creiem són imprescindibles per a garantir el servei públic que presta la universitat.

CCOO creiem que és urgent i necessari:

• Que la possible aplicació del decret de 3+2 garanteixi el manteniment de les plantilles tant docents com de Personal d’Administració i serveis, tant pel que fa al seu número, com a la necessària qualitat contractual.
  • Que la taxa de reposició que la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat permet a les universitats públiques fins al topall del 50% sigui aplicada tant al PAS com al PDI, donat que o hi ha cap impediment legal per fer-ho
  • Que el retorn del 24,01% d’allò que ens van treure de la paga extra del 2012, es faci de manera íntegra, tal i com es va acordar a la Mesa de Funció Pública i com es farà per a tots els treballadors públics d’altres comunitats autònomes, de l’administració local i de l’administració General de l’Estat a Catalunya.

Les universitats i el representant de la Generalitat a la taula han respost negativament a totes les nostres demandes i per això hem pres la decisió de tancar-nos.

Aquesta tancada s’emmarca en les mobilitzacions que diferents membres de la comunitat universitària d’arreu de l’Estat protagonitzaran demà contra l’aplicació de les reformes del decret 3+2 i en defensa de la universitat pública.

Tancada CCOO Universitats

CCOO tenim previst perllongar aquest tancament fins a les 11 hores del 24 de març. A aquesta hora, hem convocat una manifestació que sortirà de la seu de la Secretaria d’Universitats i Recerca, per a dirigir-se a la plaça Universitat de Barcelona, on confluirem amb altres organitzacions d’estudiants i treballadors que es manifestaran pel mateixos objectius. Fem una crida al conjunt de la comunitat universitària i al conjunt de la ciutadania a participar activament en aquestes convocatòries.

CCOO-Universitats