CCOO contra el decret que permet implantar graus universitaris de tres anys

CCOO mostra el seu rebuig al text que el Govern aprovarà previsiblement avui divendres en el Consell de Ministres i que suposa el primer pas per desregular el sistema universitari de forma unilateral i sense debat previ amb la comunitat universitària. El Reial decret llei obre la porta a la implantació de graus de tres anys (davant dels quatre actuals), amb la consegüent ampliació dels màsters d’un a dos anys. Si tenim en compte els elevats preus dels estudis de postgrau i les dificultats per accedir a beques i ajuts, aquestes transformacions expulsaran de la universitat a l’alumnat amb menys poder adquisitiu.
Tenint en compte que la implantació serà voluntària, s’incrementaran les desigualtats entre comunitats i fins i tot entre universitats de la mateixa comunitat, ja que en un mateix territori es podran impartir les mateixes titulacions però amb una durada diferent. La nova estructura de grau i màster empitjorarà la qualitat del sistema educatiu universitari i obrirà les portes a noves retallades a la universitat pública, la qual cosa beneficiarà als campus privats, que aposten pels postgraus com el seu principal àmbit d’activitat.
Així mateix, CCOO alerta de les conseqüències dels altres dos textos legislatius que el Govern aprovarà pròximament. Els reials decrets que modificaran els requisits per a la creació de centres i universitats i el sistema d’acreditació del professorat universitari funcionari, fonamental per a l’accés a la professió docent i investigadora, acabaran per convertir les universitats en empreses de serveis educatius.

Podeu consultar aquí el comunicat unitari