Comissió Tècnica de la Mesa del PAS Funcionari – 22-1-2015

La Comissió Tècnica de la Mesa del PAS-F s’ha reunit novament (com ja us vam informar l’anterior reunió va ser l’11.12.2014) per continuar tractant les propostes de “Permutes entre universitats públiques” i “Teletreball”.

En aquesta reunió, s’ha estat treballant prenent com a base els documents amb les darreres propostes de redactat de les universitats i, encara que persisteixen alguns aspectes controvertits, en la majoria dels casos el posicionament de fons és força coincident i creiem que podrien solucionar-se amb petits canvis de redactat.

Alguns comentaris sobre els punts amb les discrepàncies més importants:

Teletreball: la definició de l’horari per estar localitzable i disponible (considerem que en la majoria dels casos no cal aquesta obligació, i això pot entrar en contradicció amb la “flexibilitat i conciliació de la persona afectada”).

Permutes:

• Correspondència del mateix nivell de destí (plantegem que pugui haver-hi fins a dos nivells de diferència)
  • Adequació dels sol·licitants (això no pot ser decidit per una entrevista, és massa subjectiu)
  • Subjecte a disponibilitats pressupostàries, si hi ha canvi de nivell (això és massa ambigu i podria fer en la pràctica inviable l’Acord)
  • Prohibició de “demanar tornar” a la universitat d’origen en dos anys, des del darrer concurs en què es participi (això és una dificultat innecessària, donat que ja hi ha un altre apartat que limita la permanència al nou lloc per dos anys)

Finalment s’ha valorat que aquests dos temes estan prou treballats per portar-los a negociació en una propera Mesa de PAS funcionari.

Altres temes: en el torn obert de paraules hem aprofitat per demanar a les universitats, i al representant de la Generalitat de Catalunya, dos temes de gran importància i que depenen d’ells exclusivament.

Taxa de reposició del 50%: exigim que sigui aplicable també al PAS d’universitats (en aquests moments ni les universitats ni la Generalitat es comprometen a res). En aquest sentit els hi hem dit que el PAS no pot suportar més pèrdua de Plantilla, i no descartem accions de protesta.

Paga extra 2012: hem reclamat el pagament de la part meritada el 2012 (aproximadament un 25%), i que actualment s’està discutint amb la llei de Pressupostos de la Generalitat de Catalunya. L’Estat i la gran majoria de Comunitats Autònomes ja ho han acordat.