CCOO presentem conflicte col·lectiu per les pagues extres de 2013 i 2014

Els treballadors de les universitats catalanes vam veure retallades les nostres pagues extres als anys 2012, 2013 i 2014, com la resta d’empleats i empleades públics dependents de la Generalitat de Catalunya.

CCOO hem recorregut judicialment aquestes retallades, perquè entenem que, a més d’injustes i ineficaces, atempten contra els convenis i les normatives de retribucions del personal. Malgrat que, fins ara, no hem aconseguit un pronunciament favorable pera la devolució integra de totes les pagues robades, els tribunals han reconegut que aquestes retallades no poden tenir efectes retroactius, i per tant no ens poden treure allò que ja havíem generat. Hi ha nombroses sentències (incloses algunes del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya) que obliguen a les administracions a tornar la part de la paga extra del 2012 que ja s’havia generat quan es va publicar al BOE (i posteriorment al DOGC) la seva eliminació. Moltes administracions estan tornant aquests diners però, a Catalunya, la Generalitat ha recorregut al Tribunal Suprem per demorar el pagament.

Ara, CCOO Universitats hem interposat conflicte col·lectiu per demanar l’abonament de les parts meritades de les pagues extres del 2013 i 2014. Recordem que l’acord de Govern que establia la retallada de les pagues extres del 2013 va entrar en vigor el dia 1 de març d’aquell any i, en el cas del 2014, la llei de pressupostos ho va fer el 31 de gener.

Aquest conflicte col·lectiu afecta tant al PAS-L com al PDI-L i, per tant, la primera mesura processal ha estat un acte de conciliació davant del Tribunal Laboral de Catalunya, tal com estableixen els convenis col·lectius. Aquesta conciliació, que es va celebrar el passat 9 de gener, va acabar amb un acta de No Acord, ja que CCOO Universitats ens vam ratificar en la nostra demanda i les Universitats s’hi van oposar. (podeu consultar els documents aquí [enllaç]). Ara seguirem amb el procediment judicial fins aconseguir una sentència que els obligui a tornar-nos tot el que ens correspon. Trigarem més o menys, però de cap manera deixarem de fer servir totes les eines al nostre abast per defensar els drets de les treballadores i treballadors de les universitats públiques catalanes.