Comunicat PAS-L Negociadora VI Conveni

Benvolgudes companyes i companys,

El divendres passat (10 d’octubre) es va reunir la Mesa Negociadora del VI Conveni del PAS-L i vam arribar a dos acords importants:

1. vam acordar la resposta als requeriments que l’Autoritat Laboral ha fet al Conveni, i
  2. vam signar un acord que garanteix els drets meritats de les pagues de l’any 2013.

En relació al primer punt, hem de recordar-vos que la Generalitat ha mostrat, des del primer moment, una hostilitat manifesta contra el nostre Conveni perquè la seva intenció, amb les lleis i normatives retalladores, ha estat arrabassar, per sempre més, els drets socials i laborals que el PAS havíem aconseguit amb anys de lluita i negociació col·lectiva. Una de les principals virtuts del nostre Conveni és que, en un context de lleis retalladores per als treballadors de les universitats públiques, aconsegueix mantenir íntegrament el redactat dels articles més importants.

És per això que l’Autoritat Laboral (una entitat que forma part del Departament de Treball de la Generalitat) s’ha negat a publicar el Conveni i n’ha fet una sèrie de requeriments, que amenacen amb portar, fins i tot, als tribunals. Amb l’assessorament dels nostres gabinets jurídics, CCOO i la resta dels signants del Conveni hem acordat fer-hi una sèrie de modificacions tècniques que no canvien, en cap cas, el contingut del Conveni que va ser aprovat, de manera molt majoritària, per les assemblees a totes les universitats. Aquests canvis tècnics, proposat pels nostres advocats, reforçaran la nostra argumentació jurídica si ens cal defensar el Conveni en els tribunals. En aquesta línia, CCOO i els signants del Conveni ens hem compromès a defensar el Conveni fins a les últimes instàncies judicials perquè el Conveni és la garantia dels nostres drets laborals.

En qualsevol cas, volem remarcar que tot aquest procés no afecta a la vigència ni a la validesa del Conveni: “el VI Conveni és vigent i eficaç des de la data de la seva signatura” i així mateix ho vam acordar el 28 d’octubre de 2013, amb l’aval dels informes jurídics positius que vam presentar tant les universitats com els sindicats.

En relació al punt 2, hem de dir que l’acord és positiu perquè complementa el Conveni i garanteix el cobrament dels drets meritats de les pagues extraordinàries de 2013. És important recordar que el canvi d’estructura retributiva (passar 15 a 14 pagues) per al PAS-L ha comportat que, aquest any, s’hagi reduït significament la quantitat que ens treuen pel robatori de la paga extraordinària que ordena la Generalitat per als empleats públics de Catalunya. Amb aquest canvi d’estructura retributiva, tots els PAS-L que hem treballat entre el 30 de juny i el 30 de novembre de 2013 hem generat uns drets de meritació de les pagues extraordinàries (juny i setembre), que amb aquest acord queden garantits com un dret ad personam. L’acord estableix que tots aquests treballadors cobrarem, en el moment de la liquidació (finiquito), una quantitat addicional equivalent, aproximadament, a 14 dies de salari en concepte de liquidació dels drets meritats de les pagues extraordinàries de 2013.

Salut i lluita,

CCOO Universitats