CCOO exigeix transparència i criteris públics al nou sistema d’acreditació del professorat universitari

Després de més de tres anys sense reunir els representants del professorat de la universitat, el Ministeri d’Educació convoca per fi la Mesa Sectorial d’Universitats per presentar, entre altres temes, canvis en el sistema d’acreditació.

El passat 17 de juny, la Federació d’Ensenyament de CCOO va enviar una carta al ministre d’Educació, José Ignacio Wert, instant-lo a convocar una reunió urgent on s’abordaran, de forma prioritària, els nous barems del sistema d’acreditació del personal docent i investigador (PDI), la situació de la seva carrera professional (estabilització i promoció) i la taxa de reposició d’aquest col·lectiu per al 2015.

Finalment, després de més de tres anys evitant la negociació amb els/les representants dels/les treballadores de les universitats a què obliga l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, el Ministeri d’Educació ha convocat els sindicats representatius del sector (CCOO, FETE-UGT, CSIF i CIG) el pròxim 15 de juliol. S’abordaran les possibles modificacions en el sistema d’acreditació del professorat i altres assumptes relacionats amb el PDI de les universitats, segons s’estableix en l’ordre del dia.

Davant d’un sistema basat en valoracions qualitatives elaborades per una multitud de comissions d’avaluació (amb risc de manca d’objectivitat), i que en el fons només busca una reducció del nombre d’acreditacions, la Federació d’Ensenyament de CCOO defensa un model d’acreditació transparent, amb criteris que abastin totes les activitats desenvolupades pel PDI. Aquests criteris han de ser públics i coneguts abans de la convocatòria, amb barems consensuats, auto avaluables, mesurables i objectius. Ha de ser un sistema garantista, amb mesures que evitin la discriminació i la possible arbitrarietat de les diverses comissions.