Les universitats públiques de Catalunya es neguen a negociar un acord per la paga extra de 2012 dels doctorands

El passat divendres 10 de gener hi havia prevista una reunió de conciliació al Tribunal Laboral de Catalunya per tal de trobar una solució negociada respecte la retallada de la paga extra de 2012 de les doctorandes i doctorands, tal com vam denunciar el dia 20 de desembre. CCOO vam optar per aquest pas previ per evitar la judicialització del conflicte i mostrar la nostra disposició per arribar a un acord mitjançant la mediació d’un tribunal.

Lamentem que cap de les 7 universitats catalanes, ni l’ACUP, van presentar-se a la reunió de mediació, mostrant la seva poca disposició a un acord que estalviaria temps i diners a totes les parts, i també aportaria estabilitat al col·lectiu d’investigadores i investigadors en formació, que com en molts altres casos no saben si podran recuperar aquesta part de la seva ajuda.

Volem recordar que CCOO va interposar un Conflicte Col·lectiu en base a la sentència favorable del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (també a partir d’una denúncia de CCOO), que obliga a retornar la part corresponent de la paga extra retallada, i que en el cas del col·lectiu d’investigadores i investigadors en formació no s’ha produït. També en aquest cas les universitats han insistit en allargar el procés per la via judicial, presentant un recurs a la sentència que només perjudicarà inútilment a totes les treballadores i treballadors.

Des de CCOO mantenim la nostra intenció d’arribar a una solució pactada amb les universitats públiques, però estudiarem totes les vies possibles perquè es posi fi a aquesta situació que creiem injusta.