24-O Jornada de lluita a les universitats

El 24 d’octubre CCOO, UGT, CGT,  STEES  i diferents col·lectius d’estudiants i pares i mares hem convocat vaga general a l’ensenyament al conjunt de l’Estat.

És una mobilització necessària per continuar la lluita per la insubmissió i la derogació de la LOMCE i contra les retallades que està patint tot el món educatiu. A Catalunya aquestes retallades vénen tant del govern de Rajoy com del de Mas i Irene Rigau. Aquesta doble motivació ha portat a CCOO i altres sindicats i col·lectius a organitzar a Catalunya una consulta per l’educació de la qual podeu trobar tota la informació a http://consultaeducacio.blogspot.com.es/

A les universitats públiques catalanes diferents col·lectius de tot tipus hem coincidit en la necessitat de convertir el 24-O en una jornada de lluita contra les retallades que amenacen el nostre caràcter de servei públic. Unes retallades que abasten tant els llocs de treball com els salaris, les condicions laborals del PAS i el PDI,  l’increment de taxes i la reducció real d’ajuts a l’estudi, com la disminució de l’aportació de la Generalitat als pressupostos de les universitats.

CCOO d’universitats hem fet una consulta entre la nostra afiliació i l’opinió majoritària ha estat la de no convocar vaga; en conseqüència aquest dia CCOO d’universitats no convoca vaga. Tanmateix, la convocatòria legal abasta també als treballadors i treballadores de les universitats per tal de que tothom que vulgui fer vaga tingui garantit el seu dret.

Cridem a tota la comunitat universitària a participar en les diferents iniciatives, assemblees, manifestacions, classes al carrer, etc, que es desenvolupin el 24 d’octubre als nostres centres. Molt especialment us cridem a participar a les manifestacions que, arreu del país, reuniran a tota la comunitat educativa contra la LOMCE i les retallades.

Lleida: 18.00h. Serveis territorials del Departament d’Ensenyament a Lleida

(C/ Pica d’Estats, 2).

Girona: 12 hores Plaça de la Constitució

Barcelona: 12:00 hores a Plaça Universitat

Tarragona: 12:00 – Concentració: davant el Departament d’Ensenyament

18:00, Plaça Imperial Tarraco.

Tortosa: 18:30 – Pl. de la Família fins Pl. de l’Ajuntament

NI LOMCE NI RETALLADES! EL 24-O TOTHOM A LA LLUITA!