Eleccions a la Junta de PDI funcionari de la UdL – Març 2021

Companya, company,

La situació actual demana una implicació de tots els col·lectius representats, tots units, sense excuses ni excepcions. Des de CCOO ens tornem a presentar a aquestes eleccions sindicals amb la voluntat de continuar treballant per evitar noves retallades i recuperar alguns drets laborals perduts, lluitar perquè ens recoguin la gran tasca que està fent el PDI i evitar la precarietat. Com a Secció Sindical de CCOO a la UdL, volem demanar el teu vot i suport per continuar amb més força que mai aquesta tasca.

Tenim un conjunt d’idees que anem recollint de tota la comunitat i ens indiquen cap a on ens agradaria anar, però som realistes i sabem que en el context actual una bona part ha estat resistir. Tot i això, adaptant-nos a les necessitats de cada moment i atents a la voluntat de totes i tots, volem seguir treballant per, entre d’altres, els següents temes:

A nivell estatal i del sistema universitari català:

  • Derogar el Reial Decret-Llei 14/2012, de 20 d’abril (Decret Wert) i elaborar un estatut del PDI que marqui les 240 hores de docència (24 crèdits) com a màxim anual i que reguli les reduccions per increment de la dedicació a la recerca i la gestió.
  • Reformar en profunditat les Lleis (catalana i estatal) d’Universitats.
  • Actualitzar el decret de retribucions, que no s’ha reformat des de fa més de 30 anys i ha quedat clarament obsolet en relació a altres col·lectius funcionarials amb responsabilitats similars.
  • Eliminar les taxes de reposició per la contractació de nou PDI a temps complet, garantint una conformació realista de les plantilles docents i el relleu generacional.
  • Afavorir la funcionarització del professorat laboral de forma que el cos de PDI-F es renovi
  • Agències d’acreditació regides per criteris públics, transparents, clars i objectius. Exigim la participació dels agents socials en la determinació de la política de les agències d’avaluació en aquells aspectes que afecten directament sobre la contractació, promoció i les condicions de treball del PDI.
  • Un sistema d’avaluació de la recerca i la docència consensuat i fiable.

A la Universitat de Lleida:

  • Lluitar contra la retallades de personal i l’ús de figures contractuals il·legals.
  • Un PDA pensat per afavorir les tasques de docència, recerca i gestió del PDI i que quan hi hagi discrepància entre el que marca el marc legal general i el PDA de la UdL, s’ apliqui sempre allò que sigui en benefici de cada professor/a.
  • Claredat i transparència i en l’aplicació dels criteris per a noves contractacions.
  • Reconeixement de la tasca docent efectuada en la direcció de tesis doctorals, actualment ignorada en el càlcul de la càrrega docent del PDI.
  • Negociació de les condicions de docència a distància i teletreball.
  • Continuar sent presents i incidir en els diferents òrgans de discussió i presa de decisions per tal de vetllar per l’aplicació justa i que més afavoreixi el col·lectiu del PDI en el seu conjunt. Concretament, la JPA ara ja és present a les comissions següents:
    • Comissió de Personal Acadèmic – noves places docents, dedicació docent i altres qüestions que afecten la pràctica diària del PDI.
    • Comissió de recerca – concessió d’ajuts i contractes predoctorals i postdoctorals.
    • Comissió d’Avaluació de la Universitat – avaluació docent del PDI i avaluació de la universitat.
    • Comitè de seguretat i salut – mesures que afecten la salut i prevenció de riscos laborals, ara més que mai de vital importància per a tots els col·lectius.
  • Ens proposem ser presents també a la comissió d’ordenació acadèmica, on de forma incomprensible se’ns ha negat repetidament la participació en les mateixes condicions, donat que aquesta comissió té una incidència important en les condicions de treball del PDI.
  • Exigim que la universitat faciliti la tasca docent i d’investigació simplificant les tasques de gestió excessivament burocratitzades imposades per la mateixa universitat, pel Ministeri, la Generalitat així com les agències d’acreditació i avaluadores. En aquest sentit, les noves tecnologies s’han aprofitat per a traslladar el pes de molts processos burocràtics sobre el professorat.
  • Pel que fa la carrera acadèmica, la universitat ha de garantir que tot el personal pugui realitzar les tasques necessàries per tal d’assolir els mèrits per promocionar, i ha d’oferir la possibilitat de promocionar a CU a tots els TU i CEUs que en tinguin la possibilitat pel fet d’haver-se acreditat a la categoria de CU.
  • Igualment, cal que es possibiliti i faciliti el pas de PDI laboral a funcionari, per rejovenir el cos i facilitar que hi hagi relleu generacional en tots els òrgans de la UdL, incloent-hi la figura de rector o rectora, restringida per llei al professorat funcionari.
  • Reclamem una universitat lliure de mobbing professional i xarxes clientelars, on la capacitat i mèrit dels seus membres sigui el criteri per excel·lència.
  • Volem fomentar la formació del professorat en la mesura de les seves necessitats.
  • Combatrem totes les situacions de discriminació i de violència de gènere
  • Reducció progressiva dels màxims de crèdits de docència assignats per assegurar la qualitat d’aquesta docència i la seva compatibilització amb la recerca, transferència i gestió.
  • Reclamem la redacció d’un protocol que eviti la configuració de pressupostos poc realistes i per tant abocats a desembocar en noves situacions de dèficit com l’actual.
  • Volem treballar conjuntament amb els altres col·lectius de la UdL (PDI laboral i en formació, PAS i representants dels estudiants), per tal de defensar també els drets col·lectius de tots ells, i conjuntament millorar la qualitat de la docència, la recerca i la gestió que duem a terme.

Per tot això, us demanem de nou que dipositeu la vostra confiança en un equip que representarà a tot el col·lectiu del personal docent i investigador funcionari sense excepcions ni distincions, amb entusiasme i perseverança.

Vota CCOO!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *